Konsulent til udvikling af arbejdsmiljø og TR-arbejde i Jordemoderforeningen

Har du lyst til at gøre en forskel for jordemødres arbejdsmiljø, forbedre deres indflydelse på arbejdspladsen og udvikle medlemsservicen i en markant fag- og professionsforening?Hardu solidt kendskab til arbejdsmiljø og MED-systemet på det regionale område, og trives du med rådgivning af medlemmer og tillidsrepræsentanter?

Så er du måske den konsulent, vi søger til en nyoprettet stilling i Jordemoderforeningens sekretariat. Stillingen har fokus på jordemødres arbejdsmiljø og arbejdsvilkår, som er præget af høj vagtbelastning og skiftende arbejdstider. Jordemoderforeningen har skiftet hovedorganisation til AC, hvilket indebærer en ny situation for foreningens tillidsrepræsentanter i det lokale MED-samarbejdet.

Opgaverne
Du bliver en del af afdelingen ’Jura og Forhandling’, hvor du på lige fod med dine kolleger indgår i den daglige telefoniske og skriftlige rådgivning af medlemmerne og tillidsrepræsentanter om deres løn- og ansættelsesvilkår, herunder også sygefraværssager og afskedigelsessager. Herudover bliver dine arbejdsopgaver blandt andet:

• At indgå i samarbejdet med de øvrige organisationer og bidrage til at styrke det lokale samarbejde og indflydelse på arbejdspladsen
  • At bidrage til kommunikation, undervisning og rådgivning af tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter samt lokale kredse
  • At deltage i strategiske udviklingsprojekter, der kan styrke medlemmernes arbejdsvilkår og lokale løndannelse
  • At arbejde tæt sammen med foreningens tillidsvalgte, herunder som embedsmand i et politisk udvalg.

Vi forventer, at du:

• Har kendskab til og erfaring med at arbejde med arbejdsmiljø
  • Har kendskab til og erfaring med MED-systemet og tillidsrepræsentanters vilkår og opgave
  • Er politisk og strategisk tænkende og trives med interessevaretagelse, internt og eksternt
  • Kan repræsentere foreningen eksternt og motiveres af at skabe løsninger sammen med andre
  • Er en stærk kommunikator, både på skrift, i undervisning og i din daglige dialog med medlemmer
  • Er en holdspiller, der motiveres af at forbedre vilkårene for landets jordemødre
  • Har en juridisk, samfundsvidenskabelig uddannelse eller anden relevant baggrund

Herudover vil det være en fordel, hvis du har kendskab til overenskomststof, arbejdstidsregler og lokale lønforhandlinger på det regionale område, alternativt er indstillet på at lære det.

Vi tilbyder

• Spændende opgaver, med stor mulighed for at sætte eget præg
  • Gode kolleger i en humoristisk og uformel atmosfære
  • Gode løn- og ansættelsesvilkår

Om os
Jordemoderforeningen er fag- og professionsforening for jordemødre, jordemoderledere og jordemoderstuderende. Vi har knap 3.000 medlemmer, som vi hver dag gør vores yderste for at rådgive, servicere og sikre gode vilkår for. Det gør vi blandt andet ved at værne om jordemødres selvstændige virksomhedsområde og ved at deltage i den sundhedsfaglige debat. 1. januar 2020 skiftede Jordemoderforeningen hovedorganisation til Akademikerne (AC) for at styrke foreningens forhandlings-, sundheds-, fag- og uddannelsespolitiske dagsorden. Vi arbejder for en tydelig lønpolitik og en anerkendelse af det ansvar, som jordemødrene står med hver eneste dag.

Frist og dato for samtaler
Vi ønsker stillingen besat den 1. december eller tidligere. Send din ansøgning og CV via mail til Jordemoderforeningen på sek@remove-this.jordemoderforeningen.remove-this.dk, mrk. ’konsulent’. Ansøgningsfristen er søndag den 18. oktober kl. 20, og vi holder samtaler hhv. torsdag den 22. oktober og tirsdag den 27. oktober. Imellem de to samtaler skal du forvente at skulle løse en case.

Du kan høre mere om stillingen eller om Jordemoderforeningen ved at kontakte forhandlingschef Klaus Groth-Andersen, 46 95 34 06 eller direktør Iben Konradi Nielsen på 28 73 42 66.