• Bookmark and Share

Styrket psykisk arbejdsmiljø: Erfaringer fra regionale arbejdspladsers brug af 'Ekspertrådgivningen'

25. oktober 2017

Uge 43 er europæisk arbejdsmiljøuge. I den forbindelse sætter vi fokus på tilbuddet 'Ekspertrådgivningen', som Danske Regioner og Forhandlingsfællesskabet siden maj måned 2016 har tilbudt de regionale arbejdspladser. 'Eksperrådgivningen' er et ekspertrådgivnings- og inspirationsforløb om psykisk arbejdsmiljø.

Formålet med 'Ekspertrådgivningen' er at tilbyde den enkelte arbejdsplads eller flere arbejdspladser inden for samme speciale, område eller region rådgivning om eller inspiration til, hvordan det psykiske arbejdsmiljø kan styrkes primært inden for temaerne: organisatoriske forandringer, faglige forandringer samt vold og trusler.

Ekspertrådgivning og inspiration tilbydes både på strategiske og operationelt niveau på de regionale arbejdspladser.

Aktuelt er 85 regionale arbejdspladser i gang med eller har afsluttet et forløb . Læs her eksempler på, hvordan 'Ekspertrådgivningen' er blevet brugt

Neurofysiologisk Afdeling på Odense Universitetshospital:
"Vi vil faktisk det samme"

"Man kan udfordre perspektivet, når man kommer udefra"

Region Sjællands Psykiatrien Øst:
"Det er ikke så farligt at bede om hjælp"

Handicapcenter Storebælt i Region Sjælland:
" Vi har 15 minutter til at gøre det kort og præcist"

TCenter for Kompetenceudvikling i Region Midtjylland:
"Alle husker ordet skam"

Odense Universitetshospitals Fælles Akutmodtagelse
"Fra ekspert til usikker novice"

"Ro på bagsmækken eller en rød klud i ansigtet?"

'Ekspertrådgivningen'

Læs mere om tilbuddet