• Bookmark and Share

Ny direktør i Jordemoderforeningen

06. januar 2020

Iben Konradi Nielsen tiltræder 1. marts 2020 som direktør i Jordemoderforeningen. Hun kommer fra en stilling som vicesekretariatschef i Socialpædagogerne, hvor hun som en del af sekretariatsledelsen har ansvar for blandt andet kommunikation, politisk interessevaretagelse og socialfaglig udvikling.

I Jordemoderforeningen får hun det administrative ledelsesansvar for sekretariatet på 12 ansatte samt ansvar for strategisk rådgivning og sparring med den politiske ledelse med den nyvalgte formand, Lis Munk, i spidsen.

Jordemoderforeningen er fag- og professionsforening for 2.900 jordemødre og jordemoderstuderende. Fra 1. januar 2020 blev foreningen en del af AC, hvorfor en del af opgaven for den nye direktør er at varetage foreningens interesser i den nye hovedorganisation såvel som overfor øvrige aktører på sundhedsområdet.

Iben Konradi Nielsen er oprindeligt uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole og har igennem 17 år arbejdet med strategisk og politisk kommunikation og ledelse i interesse- og medlemsorganisationer, herunder som leder af Apotekerforeningens presse- og kommunikationsteam og som næstformand for FDF.

Lis Munk, formand for Jordemoderforeningen, udtaler:

"Vi har valgt en direktør med en stærk ledelsesmæssig ballast og forståelse for samspillet mellem den administrative og politiske ledelse i en medlemsorganisation. Iben Konradi Nielsen brænder for fagbevægelsen og for et meget stærkt medlemsfokus. Qua sin faglige baggrund kan hun tilføre Jordemoderforening erfaring med strategisk kommunikation og interessevaretagelse, både overfor medlemmerne og omverdenen. Det er afgørende, når vi skal bygge videre på foreningens stærke omdømme og styrke den interne organisation", siger Jordemoderforeningens formand, Lis Munk.