• Bookmark and Share

Lillian Bondo ny formand for WHO EFNNMA

Af: Jette Poder
06. oktober 2011

Lillian Bondo, formand for Jordemoderforeningen, er blevet formand for WHO EFNNMA (European Forum of National Nursing and Midwifery Associations and WHO), hvor hun indtil nu har siddet i bestyrelsen.

- Jeg glæder mig til at arbejde for at forbedre støtten fra WHO, som har en erklæret hensigt om at anerkende, arbejde for og støtte sygepleje og jordemodervirksomhed til de europæiske befolkningers bedste, siger Lillian Bondo.

Udnævnelsen af Lillian Bondo skete på WHO EFNNMA’s 15. årlige møde, som blev holdt i København. Mødets tema var at se på de opnåede resultater igennem 15 år. Mødet handlede endvidere om at få sikret WHO's forpligtelse til at drive en virksomhed på området sygepleje og jordemodervirksomhed., som er med til at fremhæve betydningen af de to fag, der udgør mere end 40 % af den samlede europæiske arbejdsstyrke på sundhedsområdet.

Arbejdet skal nu gå ud på at sikre posten som senior advisor for Nursing and Midwifery og dennes samarbejde med WHO EFNNMA. Hele bestyrelsen (Steering Committee) er fast besluttet på at få til at lykkes.