• Bookmark and Share

Bliv dus med din pension

Det er nu, at du kan stille op som delegeret og få indflydelse på din og kollegernes pension i PKA – Pensionskassen for Sundhedsfaglige. Der skal vælges 12 jordemødre, heraf 1 fra Færøerne. Derudover vælger de fem faggrupper i pensionskassen én fælles delegeret for Grønland.

24. september 2015

Som delegeret er du en central person i pensionskassen og med til at påvirke, hvordan de fælles pensionskroner investeres, og hvordan pensionen sikrer dig og kollegerne et trygt liv – ung som gammel. PKA tilbyder dig kurser, hvor du får mere viden om pensionsordningen og indblik i samfundsmæssige perspektiver ved pension og investeringer.

Som delegeret bruger du din viden om din og kollegernes hverdag, så det får sammenhæng med pensionskassen. Du bliver bindeled mellem pensionskassen og dine kolleger – og du tager beslutninger på vegne af dine kolleger.

Sådan stiller du op
Hvis du vil stille op, skal du gå ind på www.pka-valg.dk og melde dig som kandidat. Fristen for at stille op er den 10. oktober 2015, kl. 16. Hvis der bliver kampvalg i din kreds, udfylder du og de øvrige kandidater en præsentation, så medlemmerne kan læse om jer på www.pka-valg.dk, inden de skal stemme. Her kan du også læse mere om valget og se film, hvor nuværende delegerede fortæller om, hvordan det er at være delegeret.